lördag 22 december 2012

Dan före dan före dopparedan!

Ja, det är inte klokt vad tiden rullar på. Nu är det bara imorgon kvar, sedan är det julafton. Men vi har läget under kontroll, så det känns bara fantastiskt roligt.

Imorgon ska det kokas skinka, och granen som togs in idag, tas i morgon upp från källaren för pyntning . Grötkokning och traditionsenlig uppesittarkväll utspelas givetvis med.

Känner mig klar med julgodis, trots att det inte blivit vare sig marsipangodis eller ischoklad i år.
Däremot blev det:
  • Knäck
  • Polkagrisknäck
  • Lakrisknäck
  • Pepparkaksknäck
  • Pepparkakstryffel
  • Pepparkakor (helt hemgjorda med hjälp av lilla hjärtat)
  • Bountybollar
  • Polkabräck
  • Cornflakeskakor
  • Rocky road
  • Rice crispieskakor
Funderar på om jag har glömt någon sort, och konstaterar att tandläkarna får ett gott nytt 2013, av mängden att döma. Skulle ha blivit snöbollar med men jag brände chokladen och beslöt att det nog räcker ändå. Annars får man knapra på nötter eller frukt. Hoppas att det blir fint, det är trots allt vår första jul ihop i huset, hos oss. Familjerna kommer hit, och förhoppningsvis så startar vi en ny tradition.

Helt egenstickade raggsockar! Jag är så stolt!
Jag måste ju nämna vad jag gjort med. Jag är nämligen omåttligt stolt över min prestation. Jag trodde väl aldrig att jag i hela mitt liv skulle lyckas med något sådant; jag har stickat, inte bara en utan TVÅ strumpor! Ett par! Och de blev klara innan lilla älsklingen var fullvuxen. De kommer förmodligen till och med vara för stora! Galet nöjd är jag i alla fall!

Nu ska slås in lite julklappar, bästaste Joss med man kom förbi oannonserat innan för julmys och paketutbyte (officiellt får bara lilla älsklingen julklapp) och givetvis låg ena julklappen oinslagen på köksbordet. Fick snäll ursäkta mig så fort vi kom innanför dörren och smita upp och göra en fantastisk inslagning. Nåväl, det är tanken som räknas, och den var i alla fall god. Jag tycker presenterna passar henne!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar