söndag 2 december 2012

En uppdatering...

Det kan vara på sin plats med en uppdatering över vad som skett sedan senast. En lista i punktform blir det  då. 

Kökssoffan har fått sig lite beklädnad!
  • En frysbox har baxats ut, baxats upp, baxats ner och baxats in. Nämnda frysbox har sedan sanerats, den har nämligen stått i garaget hos lilla älsklingens farmors, farfars, gammelmormors och fasters nyinköpta hus. Dock har det bott en äldre man där, som förmodligen inte orkat göra rent den de sista åren. Så gnoddes gjorde det.
  • Har man en frysbox får man baka! Det blev kanelbullar, vanilj- och kokosbullar, tigerkaka och lussekatter. Nu behöver bara köket åtgärdas för att jag riktigt ska kunna njuta av bakandet. 
  • Doktor har besökts.
  • Julmarknad har besökts, en i Viskafors plus en loppis där. Fastern till lilla älsklingen fyndade på loppisen. Det var mängder av folk på julmarknaden, och en tjej försökte sälja på mig virkade kakor, sydda luvtomtar och hemgjorda sångpåsar som är "sååå bra till barn", nickar åt lilla älsklingens håll. Mig! Jag kan göra allt det där själv! Med saker jag har hemma! Sa jag inte, men tänkte. Sa givetvis att hon hade hemskt fina och fiffiga saker. Den andra julmarknaden var på Torpa Stenhus. Där stötte vi på en av mina gamla arbetskamrater, lilla älsklingen träffade en liten häst med samma namn, spöken jagades i stenhuset, fika intogs i caféet och mys på marknaden. Stort plus för lagom med folk. Vi kom fram och kunde titta på allt utan att bli nermejade av köpgalna människor som tror att allt tar slut nu. Lite á la Gekås får man känslan av ibland. 
  • En t-shirt har blivit remsor. 
  • Jeansgarnet fick tänkas om kring. Min plan fungerade inte. Den får filas på. Eventuellt kan man klippa mycket smalare remsor?
  • Julkalendern har åsetts. Det verkar helt klart lovande. 
  • Gardniner har strykts, adventsstakar har satts upp.
  • Lappar har sytts i stora älsklingens byxor.
  • En dyna har sytts till kökssofffan. Tänk vad mycket man kan göra av ett par gardiner! Återbruk är bra! Fick en tunn bäddmadrass av mor min som hon skulle kasta, som jag tvättade och använde som stoppning. Finemang. Nu sitter man lite mjukare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar