onsdag 12 december 2012

Julgrupp?

Ja, i brist på bättre ord får det väl heta så. Eller jularrangemang kanske? Tänka sig vad man kan hitta på ändå med en hjärtformad brödkorg som blivit över sedan ett bröllop! (Det kanske helt enkelt är så att till nästa jul så kanske innehavaren till brödkorgarna gör fina arrangemang i dem och säljer av dem). Jag hade ju turen att få en, eftersom bruden ifråga inte behövde ha runt en miljon, eller hur många de nu kan ha varit från början. Frågan som kvarstår nu är ju egentligen bara vart jag ska förvara alla tomma tepåsefodral i nu. (Ja, jag sparar på fickorna som tepåsen legat i, och nej jag har inte gått och blivit en horder - samlare av största mått - utan det är givetvis pysselmateriel till stjärnot. Såklart!)

Snabbt och lätt pysslades i alla fall denna skapelse ihop. Det jobbigaste var mossinsamlandet, då snön lömskt nog passade på att komma efter att jag sagt att jag skulle gå ut och hämta mossa. Så med lite små saker från forna blomsterarrangemang och liknande fick jag ihop detta.
Klädde brödkorgen invändigt med aluminiumfolie först, jag vill ju inte ha mossa som slinker emellan springorna, här är stökigt nog ändå. Gjorde sedan en kullform av lite folie så att mossan skulle komma upp lite i mitten. Sedan arrangerades ljushållaren (mycket fiffig liten sak som har piggar i båda ändarna, en som ljuset sticks fast på, och en att sticka ner i arrangemanget) med ett änglaljus, en liten "God jul-skylt" som sattes fast med blomsternål, ett mönstrat filthjärta som också sattes fast med blomsternålar och en "puss & kram-sten".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar