torsdag 27 december 2012

Dagarna mellan...

Mellandagarna pågår för fullt. Aktiviteterna likaså. Julafton förflöt fantastiskt bra. Tomten kom, skrämdes lite och delade ut klappar. Barnen hade helt uppenbarligen haft ett år av makalös snällhet av antalet klappar att döma. Julkalendern fick sitt avslut. Mat och julgodis åts i mängder och bara massa mys med familjerna. Vad kan man mer önska? Förutom ett bättre anpassat kök då förstås?

Juldagen spenderades med premiärvisning av Mammas pojkar, vilken är av och med samma personer som medverkat till tidernas bästa film; Smala Sussie. Lilla hjärtat busade som bäst hos sin mormor under tiden. Efteråt avnjöts mera julmat hemma hos lilla älsklingens fars familj. Åts och åts gjorde det och pysslades med lilla hjärtats faster.

Annandagen spenderades hemma hos lilla älsklingens mormor med familj och julklappsspel. Galet roligt. Även här bjöds det på mängder av ätbart, dock inte av julkaraktär. En bok och en burk pepparkakor kammades hem i spelet.

Dagen idag har spenderats hos underbaraste M & M i sydväst (kan det kanske bli, jag har begåvats med ytterst lite lokalsinne). Ett stopp i garnbutik på vägen dit resulterade i en ännu magrare kassa, men en gigantisk påse med garn och virkkli i fingrarna. Varför tog jag inte med en virknål i bilen? Vi fick presenter, lilla hjärtat julklapp och jag tidig födelsedagspresent, och tacolunch. Kan vara så att julmaten börjar tröttnas på några dagar efter dopparedagen. Mycket gott torsdagsmys! Och sedan vann jag båda omgångarna av Buzz med. Väldigt viktigt! Dessutom retar jag upp mannen i hushållets syster genom att ligga på topplistan med "Tidernas snabbaste fingrar!" Det ni!

Nu hägrar matshopping inför nyår, färdigställande av rapport (muttrar och skruvar mig inför detta, orkar inte och har ingen lust, och vill inte), inköpande av födelsedagspresent till mor min, födelsedagsfiranden och nyår. Men först sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar