onsdag 15 oktober 2014

Broderi bryderi

Detta är ännu ett av mina evighetsprojekt. En kär väns mor jobbade på pyssligt ställe som skulle lägga ner och fick massa saker, varpå kära vännen gav mig lite broderier att brodera. Med orden "nu vill jag se att de blir klara!". Ungefär så. Javisst, svarade jag. Inga problem, inte på broderingsfronten. Broderade blev de. Men sedan monteringsbiten. Ska vi prata om den? Det skulle alltså bli någon form av förvaring med tre fickor. Så långt inga konstigheter. Strök på vliseline på baksidan av broderierna, och sydde fast nederdelarna av dem på ett bakstycke. Det var nog någon gång här konstigheterna började, för jag minns att symaskinen (för vanlighetens skull) bråkade, och jag ser att sömmarna som är gjorda är riktigt fula, som tur är syns de inte så tydligt. Sedan hade jag ju åtminstone påbörjat att nåla fast kantband. Men sedan är minnet suddigt varför den inte blev mer klar än så. Måste varit den olust att sy som min maskin för med sig. Men när jag nu skulle sy dregglisar och leggings så tog jag tillfället i akt att avsluta detta pågående projekt.

Lilla älsklingen provade förvaringsfickan (som jag trodde jag gjort), men det.visade sig vara en mantel, som man inte kunde springa utan. Där ser man så olika man kan se på saker och ting.

I övrigt har jag väldigt många pyssel på gång, så kika in med jämna mellanrum så ska jag visa er! Jag har ju dessutom pillat lite med inställningar och så på bloggen, och kommer förhoppningsvis kunna lägga upp lite sådant som jag gjort som man kan köpa. Om man vill.

2 kommentarer:

  1. på vilket sätt är det en ficka?
    I don't get it. mantel förstår jag. men vart är fickan? eller är det tre fickor? bakom phuisarna? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tre fickor, och de är bakom figurerna :) korrektemundo!

      Radera