tisdag 28 oktober 2014

Pysselparty och avslutat projekt!

Tack alla som kom och deltog på pysselpartyt! Hemskt mysigt att ni ville komma! Även om jag är en hemskt virrig värdinna under tiden och stressar runt som en bläckfisk och ska göra allt samtidigt innan. Till mitt försvar vill jag säga att i MIN tidsplan ingick inte att dra upp en bil som hamnade bredvid vägen när den skulle flyttas undan lite.

Men pumpalyktorna blev gjorda och har lyst under kvällen. Ska försöka dokumentera detta imorgon kväll, så ni får se hur de blev.

Grattis också till bästaste Joss på hennes dag, som hon fick fira på pysselkväll.

Jag har också avslutat ett projekt. Med gott resultat, men kommer nog få ta upp och repa upp ett par varv tror jag. Detta konstaterades när jag använde Jenny som modell innan. Men en sjal/tröja blev det minsann till slut. Kabelstickning har jag lyckats med också! Som om det inte är nog med, så har jag fått modifiera ett halsduksmönster och skapa ett eget, för detta projekt. Sånt kan jag tydligen!

Men senaste tröjan, en med Hej katten på, rev jag av från stickan och kastade när jag stickat klart hela motivet, eftersom det inte blev bra med konturfärgen. Då blev jag sur, kastade den och tänkte "gör om, gör rätt" så imorgon kanske jag börjar. Nu har jag ju inte massa annat som måste fixas med och inför! På en stund i alla fall. 
Så kan man ha den... 
...och så med (och bakvänt, med kryss på ryggen).
Jenny kände sig något obekväm som modell!

2 kommentarer:

  1. jaoo! jag gjorde ju det. det var lite svårt att veta vart jag skulle titta. och sen såg det ut som du tog nedifrån å då ville jag ju sträcka på hakan lite, fast inte så det blev för obvious. men ändå ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och nu är du jättevärldskändis och finns på pinterest med :P wohoo!

      Radera