söndag 5 oktober 2014

Screw that box

(Skruva den boxen, om man envisas med att inte förstå engelska).
Idag har det - till skillnad från gårdagen (den är historia, och kan nu glömmas) som var kass - varit en bra dag. På stora älsklingens initiativ begav vi oss till blomsteraffär. Hans initiativ så till vida att han föreslog det, förmodligen för att göra mig glad. (Alla som hört "är inte mamma glad, är ingen glad" kan tänka sig varför han föreslog detta). Det är minsann fördelaktigt att handla sådant som växter så här års. Till 30% av priset inhandlades rosor! Sedan slank det med lite andra växter också, förstås.
På eftermiddagen uppehöll jag mig ute. Har kapat en miljon spontade brädor (på ett ungefär), med 45 graders vinkel på snittet och allt. Känner mig som världens handy-woman! För i slutändan blev det en bjässe till kruka! Av restbitar från materialet som köptes till taket. Tre till ska det bli. Dessa ska sedan få en "krönlist", oljas, målas, isoleras invändigt och sedan inhysa mina rosor. Jajemen! Har förhoppningar om att det kommer bli fanatiskt bra!

2 kommentarer: