måndag 13 oktober 2014

Ny dag - nya byxor!

Idag har det känts som om jag bara yrat omkring, och gjort allt på en gång. Trots detta har jag faktiskt fått en hel del gjort.

Bland annat har jag äntligen fått prova på mina nya dubbelnålar till symaskinen, som jag läste så gott om på en blogg. Dessa nålar skulle åstadkomma en overlockliknande söm, två jämna sömmar på framsidan, och sicksack på baksidan, och väl lämpad för trikåtyg.  På sagda blogg hittade jag en DIY-beskrivning av hur man snabbt och lätt syr egna leggings.   Jag blev givetvis sugen på att testa, och efter första testkörningen idag måste jag säga att de får betyget med beröm godkänt. Testkörningen resulterade i noll svordomar och ett par byxor!
In the making! Har klippt ut två stycken och det är dags att börja nåla och sy!
Lilla älsklingens nyaste byxor! Jag har till och med lagt ner möda och energi på att se till att ränderna är ihopparade!
Jag är så nöjd med resultatet (även om jag tog i lite väl storleksmässigt, för de blev väldigt stora) att det lär bli flera byxor. Är du sugen på att sy egna, hittar du den beskrivning jag följde här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar