onsdag 29 oktober 2014

Go'fika

Jajemen! Det har lilla älsklingen och jag ägnat oss åt att baka. I och för sig icke ätlig sådan, och förhoppningsvis hållbar! Tanken är att dessa godingar ska få bo i lekstugan, och dukas fram till fika där. Det kändes inte så lämpligt med virkad fika där...

Kakorna är bakade av något så deliciöst som trolldeg, eller saltdeg om man hellre vill kalla den det? Mig veterligen är det ingen skillnad? Dessa torkades sedan länge i ugnen, för att sedan målas med hobbylack. Någon gång under målningen slutade lilla älsklingens kakor att vara just kakor, och blev istället till rosa stenar, men förmodligen fanns det ett behov av rosa stenar! Mina kakor fortsatte att vara kakor, och blev det kanske lite mer. Stora älsklingen har gått och suktat efter pepparkakorna, som han tyckte såg extra smakliga ut.

För att ge dem extra hållbarhet (åtminstone hoppas jag på det), sprayades kakor och stenar med klarlack. Torkade och klara är de redo att handlas av lilla älsklingen, och förflyttas till lekstugan. Ser fram emot att bli bjuden på fika där snart!

Smarriga kakor att fika med i lekstugan!
Förövrigt så har jag haft hiskeliga besökssiffror här idag! Är det Jennys länkande tro?!
Får tacka sällskapet i djurparken tidigare idag, där mannen i sällskapet köpte en lott i souvenirbutiken, gav den till lilla älsklingen, som går och vinner första pris! En elefant i storlek lika-stor-som-en-treåring följde med oss hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar