torsdag 16 oktober 2014

Om min träslöjdslärare kunde se mig nu...

...då hade han nog varit stolt. Hoppas jag. Tyckte inte alls om träslöjd när jag var liten. Förutom när man fick måla det man gjort, så de flesta träslöjdssaker jag gjorde kom hem väldigt färgglada. Gärna både betsade och målade.
Ja, det är klart att, jag hade ju kunnat anstränga mig ännu mer, och fått dem perfekta. Men jag är så nöjd med att jag fått ihop fyra krukor som bara ska målas och sedan planteras i. Det är nog för mig. Billigt blev det med. Det enda som behövde köpas var cellplast för att isolera dem mot kylan, och lite mer grundolja, som bara räckte till två, i övrigt är det spillmaterial från taket!

2 kommentarer:

  1. Dom blev ju jättefina, hur stora är de? Funderar fortfarande på de jag tänkt göra, men de ska ju bli en meter långa, undrar om det går och de håller.
    Puss på dig mamman

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är väl ca 48 cm, som en liten kub. Jag byggde som en liten ram inuti så att det gick att fästa både botten och sidor ordentligt. Så det borde ju du med kunna göra, om du inte tänkt dig en annan konstruktion förstås. Puss dotter

      Radera