torsdag 19 mars 2015

Ett annat ställe att uggla på...

Nu är det väl ändå dags att tillägna ett inlägg åt lilla älsklingens ommålade stol. Ja, om sanningen ska fram så är det väl egentligen min stol. Från när jag var barn. Men lilla älsklingen har den nu, tillsammans med övriga möbler i samma set.

Om vi frångår ägar/brukarfrågan så kan det konstateras att jag kände att "nej, nu målar jag den vit!" Sedan kan det hända att jag hade sett en (i och för sig rosa) pall eller liten stol på pinterest, med en uggla på. Kan hända att jag blev lite inspirerad. Kan hända.

Stolen målades vit och jag googlade ugglor. Till min förvåning hittade jag ingen som jag kände var riktigt rätt. Tänkte nämligen haft en modell som jag kunde målat av så att säga. Äsch, tänkte jag till sist, snodde ett ritpapper av lilla älsklingen och skissade snabbt och lätt upp en uggla på en gren. Nöjd med pappersskiss tog jag stolen och skissade på den för att sedan måla.

Är jag nöjd? Ja. Är lilla älsklingen nöjd? Som svar på den frågan; är ugglans maghjärta rosa?

Jag säger att det är TUR att det finns en stol, en liten soffa och ett litet bord till. Kan hända att det är i behov av en ny skrud med...

2 kommentarer:

  1. åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååh va fin!!! :)

    SvaraRadera