lördag 7 mars 2015

Önskeprojekt på gång

Jag tilldelade mig själv, i samråd med bästaste Joss,  ett önskeprojekt. Virkad leksak åt lilla E. Efter moget övervägande, påstods lilla E ha viskat i Joss öra att det var en virkad bil som önskades.
Muttrade lite för mig själv, och stora älsklingen. En bil! Jag har bannemig aldrig sett en snygg, virkad bil. Letade lite mönster och hittade väl något som var den minst fula bilen.
Efter samtal med Joss, kom vi fram till att lilla E nog önskade sig valfri virkad leksak istället. Så då var vi tillbaka på ruta, typ, två. (Ruta ett var initieradet av virkprojektet). Jag fick alltså välja själv vad som skulle virkas.
Och detta är alltså vad det blev/håller på att bliva! Någon som vågar sig på en gissning?

6 kommentarer:

  1. En mus!
    Nej, en koo!
    Eller nej... det är en rosa elefant!

    /Joss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle väl inte virka en rosa leksak åt E! ;) Hon önskade ju sig röd eller blå bil, som blev valfri leksak. Så en röd är det (men det kunde ju varit rosa. Värre färger har ju förväxlats vit-guld eller blå-svart klänning liksom). Men mus, ko eller elefant är noterat. Ni får se på fredag :D

      Radera
  2. svårt... vad är det där vit-ish-iga. hmmm. jag tänker tågräls ?!
    ett lok! eller. en bläckfisk :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vit-ish-iga är mera beige. Spännande gissningar :)

      På fredag får ni se!

      Radera
  3. Helt klart en älg eller ren. Puss mamman ; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lilla hjärtat sa när hon såg delarna "åh, vilken fin uggla du gör!" Puss

      Radera