onsdag 25 mars 2015

The news on the shoes

Eller nyheterna om/på skorna. Beroende på hur man läser det.
Förutom att detta faktiskt inte är ett par skor. Ja, nu är det ju förstås det. Men på den tiden då det begav sig, då var detta ett par hemskt sköna och snygga stövlar. Dessa gick tyvärr sönder, men själva skorna var ju som snygga pumps. Slitna dock. Så jag skar helt enkelt bort skaftet från stöveln. Längs med en "skarv" som satt på stöveln, som delade sko från skaft. (Är det någon som hänger med på hur jag menar? Jag är faktiskt hjärnskadad (som ni märker) enligt en artikel jag läste idag!) Nåväl, hojta om ni önskar en bättre beskrivning. Sedan har dessa skor sprungit omkring i huset, mest med hjälp av lilla älsklingen. Lite med hjälp av mig. Länge har de fått vänta, på idéen som legat och grott länge. På riktigt år! Men nu så, nu har det rivits och limmats. Mest är det tv-delen, för det är så dåligt med text i dagens tidningar, och så mycket bilder, och jag ville ha text jag. Tjoff, sa det inte i och för sig, men tidningsskor blev det utav det hela i alla fall.
Så kan man göra minsann. Om man skulle ta och hitta ett par slitna finskor (och då menar jag inte kvinnor från Finland utan skor mer till kalas) åt lilla älsklingen och göra likadant fast med seriefigurer?

2 kommentarer:

  1. lyckades alltså skaftet på stöveln slitas ut? nej framtårna? det känner jag igen. på mig brukar ju klacken ryka först. men de går ju att laga för samma pris som själva skon hos skomakaren ;) fast sen har vi ju dehär hemska rullstenarna som förstör för mig/säker-andra-oxå ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag minns inte om det var något mer som gått sönder, hade ju bara kvar skodelen liksom. Men de var trasiga på tårna, och slitna på klackarna så de målades om. Tror skomakaren vid jobbet tar typ en hundring för att klacka om... :)

      Radera