fredag 20 mars 2015

Regnbågskritor!

Ett nytt försök. Med gott resultat! Denna gången smälte jag inte silikonform och allt, utan hade både lägre temperatur på ugnen och kortare tid inne. Plus att jag kom ihåg att jag stoppade in dem. Tydligen kan det vara avgörande, att komma ihåg att man gör saker. Tydligen. Jag förstår er häpnad, för jag är själv helt tagen på sängen med denna nya information.
Lilla älsklingen provade noggrant alla nya kritorna. Tror betyget blev godkänt, för hon frågade om vi skulle göra fler.
Fantastisk dag! Mys med bästa Joss och lilla E. Pannkakslunch. Promenad. Fika. Och egentid med minsta älsklingen, som sover i famnen medan jag kan kolla på lite egen serie!  Och massa pyssel på gång. Idéerna bara svämmar ur huvudet.
Ibland känns livet bra underbart!
Jag fyllde helt enkelt bara en silikonform men små kritstumpar. Ställde in formen i ugnen på 150 grader i cirka 10 minuter. Kom för allt i världen ihåg att du stoppar in dem i ugnen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar