lördag 14 mars 2015

Hemlighets(s)makeri

Det firades ju som sagt en trettioårig födelsedag. Födelsedagsbarnet i fråga skulle egentligen ha jobbat ett tolvtimmarspass, alltså inget firande. Tydligen jobbar födelsedagsbarnet på ett företag som haft det ganska lugnt det senaste. Så lugnt att det blir nyheter av det. Nåväl. Eftersom de har det så lugnt, var det inga konstigheter att vara ledig. Så med kort varsel togs det ledigt. Och med kort varsel och i största hemlighet ordnades på sms ett litet kalas för familjen. Men tårta skulle det officiellt bli i alla fall. Så en prinsesstårta bakade jag. Officiellt lades denna samman på torsdagen för att den skulle "gotta till sig" till på fredagen. Inofficiellt bakades även en budapestbotten, som är ungefär det smidigaste man bara kan slänga ihop när botten är klar.
Födelsedagslunch intogs i sällskap av underbara vänner, med fantastisk mat i allt för små lokaler! En fika planerades in med andra vänner på eftermiddagen. Vännen fick involveras i hemlighetsmakeriet, då jag bad vederbörande att avböja om tårta skulle erbjudas. (Vederbörande var välkommen att intaga tårta en timme senare, då de hemliga gästerna skulle komma). Jag fick dock poängtera för födelsedagsbarnet att vi faktiskt skulle äta middag innan tårtan! Mutter blev det, men bulle gick väl också an att bjuda på.
Och. Så knackar det på dörren. Och jag hade lyckats att inte avslöja någonting! Det, två förlossningar samt ett sångnummer på lilla E's dop kan vara de största prestationerna i mitt liv! Kan vara!
Tårtorna fick bra betyg. Presenterna var nog till belåtelse och överraskning blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar