söndag 1 mars 2015

Släpp knopparna fria, det är vår!

Så var det då första mars. Mars! Tredje månaden av året, och hur fort har inte tiden gått? Mars ja. Officiellt den första vårmånaden. Här började den med iskalla vindar och snöfall. Burr!
Men också med besök av kära vänner! Dessa bjöds på semla och husesyn, för en del har hänt här sedan de var här senast. Träffar man lilla älsklingen på hemmaplan är dock alltid rumsvisning med på agendan och en förhoppning om att besökaren ska vilja stanna kvar på rummet för en stunds lek.
Efter att besökarna gett sig av hemåt stod jag och tittade ut genom köksfönstret. Och vad skådar då mitt norra öga?! Vår! Jo, men  så är det. Våren har anmält sin närvaro och checkat in i form av snödroppar (i snöfallet). Jag gick ut för att kontrollera på nära håll att det var som jag trodde, vilket det var. Jag kunde också konstatera att det som göms i snö - ni vet, som kommer fram i tö - inte alltid medför en angenäm överraskning. Jag får nog ta ett snack med våra katter om var det är lämpligt att uträtta sina behov. Vår gräsmatta ser ut att ha haft besök av vandaler, kattvandaler, som varit så smarta att gräva ner sitt bajs i snön. Ni kan ju gissa vad som kommit fram nu när det töat bort. Mhm! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar