onsdag 22 februari 2012

22/2-12

Ett litet snabbt inlägg innan Big Brother börjar. Dagen idag har bjudit på en del trevligheter. Lite firande av olika slag. En tripp till Knalleland där det skulle inhandlas diverse prylar (dock inte lika tidigt som i går då vi kom på att "vi åker till Knalleland innan vi handlar mat". När vi svänger in bakom ena köpcentret, Storknallen, för att komma till parkeringen slår det mig. Vad är klockan? 9.50. Toppen! Bara tio minuter kvar tills de öppnar. Är vi vana att komma ut så tidigt på morgonen en ledig dag? Uppenbarligen inte. Men vi var första kunderna på två av tre ställen i alla fall!).


Stora älsklingen ville gärna få vara med på bild.
Uppdelningen brukar vara så att han rullar bollarna
och jag rullar i kokos.

Några bokreafynd kom jag allt över och det är jag nöjd med. Och stora älsklingen fick tag på vad han behövde för sitt pyssel han håller på med. För jojomen, han pysslar han också. En väldans massa.



Nåväl. Här hemma har det sedan bakats. Igår bjöds det ju semlor, och idag har det blivit banankaka av bananerna i fruktskålen som annars hade fått kastas. Det har även blivit det vi i Sverige "calls wie-wie-wienerbreads", enligt Sunes pappa Rudolf. Och så får de kallas här med, för jag är så politiskt inkorrekt i vad de heter, så det låter jag bli att skriva. De får väl helt enkelt vara ehh wienerbreads.
Detta har bakats idag. 
Mums, en hel tallrik gottigheter!
Morgondagen kan eventuellt bjuda på lite bröllopsinspirerade maränger. Eventuellt. Får se vad som orkas och hinns.

Men nu ska jag förundras en timme! Hurra!

Tjipp och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar