söndag 12 februari 2012

Goomba-vantar

Idag har det verkligen varit fanatiskt skönt väder. Två barnvagnspromenader har det blivit. Och vi har träffat både dotters farmor, farfar och faster och mormor.

Den stora älsklingens begärda krokodilvantar blev avslutade nu ikväll, till Ove Sundgren på Kontoret. Så förhoppningsvis kan jag få till en bra bild på dem att visa imorgon.

I väntan på krokodilvantar visar jag istället Goomba-vantar. Ni har väl spelat - och kommer ihåg - Super Mario på de gamla Nintendon som fanns när (åtminstone jag) man var liten? (Skriv NES med stora bokstäver så vet alla vad det är, säger min teknikkunnige man när jag frågar om rätt bemämning är 8-bits eller 8-bitar). Oavsett; i det första Super Mario spelet, är det den första fiende man möter - Goomba. (Dem man hoppar på. Ja, jag vet, ni veeet!)

Vansinnigt söta - om jag får säga det själv.
Och det får jag, för det är min blogg!
Dessa - i mitt tycke - urgulliga vantar virkades till bebis i magen, när bebis bara var en liten, liten minibebis i magen. Nu är bebis stor bebis, och vantarna har blivit använda hela en gång, under en pulkatur. Illa att hon har en så bra overall med "flärpar" över händerna så att vantar inte behövs. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar