fredag 3 februari 2012

Fortsatta prövningar

Jaha. Då sitter jag här och klickar och klickar. Försöker lära mig det här, och jag måste ändå säga att jag tycker mig ha gjort några framsteg. Som synes har jag ju lyckats göra om utseendet på bloggen. Dessutom verkar det som om jag lyckas lägga in bilder med.

Tårta bakad till min mors 50-årsfirande.
 Så för att "fira" detta bjuder jag på en tårta. Denna bakade jag till mor min, när vi skulle fira hennes femtionde födelsedag. Trots att jag är bagare och konditor i grunden, kan jag inte påstå att jag gjort överdrivet mycket tårtor och absolut inga extravaganta dekoreringar. Har mest spritsat grädde, och dekorerat med frukt, bär och gele. Har dock börjat pröva sugarpaste, och testar nu olika recept på det. För givetvis gör jag egen. Till denna tårta testades ett recept innehållande äggvita, men efter två misslyckade sockerpastor bestämde jag mig för att det täcks den inte med. Vispade istället ihop en frosting och spritsade på. Resultatet är det som syns ovan.

1 kommentar:

  1. Kör Tess. Kommer bli fantastiskt bra det här. Du och jag har aldrig dåliga ideér och imorgon är det för övrigt äntligen lördag och dags att prova klänning!

    SvaraRadera