lördag 25 februari 2012

Ledig lördag...

...har det varit idag. Även om alla dagar är lediga dagar för mig. Dagen idag har spenderats med att förbereda finfrämmat söder ifrån. Ett efterlängtat och mycket kärt återseende av "söstra mi", som jag inte har några släktband med alls. De härligaste hallänningar man kan finna i hela Halland hälsade på och vi har ätit god mat (givetvis lite för mycket), avhandlat oerhört viktiga ämnen (pensionsålder, bilkörande, barnuppfostran, tid, bröllop, födelsedagar inklusive presentutdelning, minnen och Big Brother. Dessutom lyckades en tunika bli lite förstörd, vad är väl förkläde?). På grund av en kommun mellan våra båda hemkommuner går det allt för lång tid mellan gångerna vi ses, och det gör ont i hjärtat. Men nu har vi (återigen) bestämt oss för att nu ska det bannemig bli skärpning. Det hade ju varit perfekt om någon velat skänka en sommarstuga till mig, i hennes trakter. Det blir så mycket lättare då... Så om någon har någon över - skicka hit den, eller dit, såklart.
Vi hann ju givetvis med att ta lite bilder, fika med fantastiskt god kolapaj med päron och glass (som jag visserligen helt ofokserat lyckades få ihop, pajskalet glömdes visst bort lite grann, och kolan kunde ju ha blivit bättre. Men man får faktiskt prioritera - och vänner är viktigare än paj, sådeså!).

Imorgon hoppas jag på finbesök från lite närmare avstånd, cirka 20 minuters promenad för att vara exakt, för att avhandla lite mer världsproblem. Och inte minst förtära resterna av kolapajen med päron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar