torsdag 16 februari 2012

Arghh!!

Det här är så typiskt. Stora älsklingen påstår att det ALLTID händer, i och för sig efter att jag vrålat något i stil med "Att den *piip* *piip* symaskins*piip*en ALLTID ska göra så här! Att man ALDRIG ska kunna avsluta ett enda projket utan att den ska krångla!" Men det är så det känna, i stundens hetta. Just när den symaskinen som Gud glömde har bestämt sig för att - nu - nu orkar den inte mer och skapar hem åt en miljon möss hos undertråden! Och den har krånglat väldigt mycket, men förmodligen så är väl problemet som så ofta med maskiner "skit bakom spakarna". Älsklingen försöker stötta genom att säga att nu slänger banne mig HAN ut den från balkongen. Skitmaskin, den är ju nästan helt ny, du har ju knappt sytt något på den! (Och så börjar man tänka efter. Nä, nästan inget alls. Två Onepiece-overaller, kuddfodral, två bärsjalar och en Mei Tai-sjal, virknålsförvaring, stickförvaring, dregglisar... Ehh, ja, nä just det, nästan ingenting).

 Så det är bara att sätta sig och googla "trassel hos undertråden" och liknande formuleringar. För även om jag haft detta problem flera gånger tidigare så kan jag aldrig komma ihåg vad det är som kan vara fel. Har för mig att det kan vara något med övertrådens spänning. Eller ville den ha lite olja? Näe, jag önskar att maskiner bara fungerar, utan krångel. Jag blir ju oerhört frustrerad när det bara är knytbanden som ska sys fast, innan min sydda "barnstol" är klar.

Stor suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar