onsdag 15 februari 2012

Vacker vit vinterdag!

"Dagen outfit!"
När dottern och jag begav oss ut på promenad vid halv ett-tiden idag, var det tungt. Åtminstone för mamman. Härligt milt vinterväder, säkerligen någon plusgrad. Solen sken. Vantar, mössa och solglasögon satt på. Vantarna fick tas av, för solen värmde så. För det var väl bara solen som värmde? Eller? Nähä då. För mitt i vinteridyllen hade ju snön lyckats föröka sig, eller celldela, eller på något sätt blivit mer. Den hade dessutom förändrat sin egenskap, till att ligga överallt på vägen och gångbanor, i tyngre, blötare form. Dessutom i ojämnt lager. Sådär som det blir när många har kört i den oplogade snön. Klockan halv ett på dagen! Kämpigt värre var det att ta sig fram. Som tur var, så var det plogat när jag vi begav oss hem vid fyrasnåret. Tur för oss! Mest mig, bebisbarnet sov ju så gott i vagnen.

Dagens outfit; något som intresserar mig något kopiöst. Eller inte alls. (Fast av någon anledning sitter jag och tittar på Stylisterna på webb-TV, måste bero på hur det är upplagt. Tävling och utröstning!)

För att komma till saken; jag tyckte att denna lilla tjej passade bra idag. Hon är vinterklädd i vitt, med blå accessoarer som vantar, halsduk och band runt bollarna på mössan. Helt rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar